הברק של שלומי- הכירו את שלומי ברק ! כותב:דודי פטימר

רשומה רגילה

שלומי ברק צביקה פיק

צילום: עידן באומן

במהלך אחד משיטוטיי בתחנות הרדיו בשבוע האחרון, משך את אוזני שיר קליט שלא שמעתי עד כה, ונסך בי תחושת סקרנות לגבי מבצעו של השיר. בירורים קצרים בגוגל העלו בחכתי שמו של הזמר : שלומי ברק.

לאחר ש"חרשתי" על היוטיוב בהכרת עולמו המוסיקלי של זמר זה, הופתעתי לראות שהוא "לא פראייר" , הופיע בדואט עם ריטה, עבד עם שלומי שבת ולאה שבת על שירים, תמיר קליסקי ("אתניקס") גם הלחין לו שירים, והשיר ששמעתי ברדיו "לאן נעלמת" הולחן ע"י המאסטרו צביקה פיק למילותיה של מירית שם אור , שותפתו המיתולוגית ליצירה.

לאחר ששוחחתי כמהה עם שלומי , נחשפתי ליוצר-זמר-מוסיקאי מוכשר, שעבר ועובר את הדרך הקשה והבטוחה שכל מוסיקאי שאינו כוכב אינסטנט –ריאליטי צריך לעבור בדרך להצלחה, ומצאתי מן הראוי לראיינו ולהציגו לקהל קוראיי מתוך מטרה לפרגן לו ולפועלו המוסיקלי המקסים בשמי המוסיקה הישראלית.

שלומי ברק תמיר קליסקי

צילום: אסף רביבו

 

שאלה:  שלום שלומי, אמור לי ,היכן נולדת ובאיזה גיל התחלת לשיר ?

 תשובה: " נולדתי בהרצליה-בבגרותי גרתי ברמת השרון ולאחרונה חזרתי להרצליה. התחלתי לשיר מגיל צעיר מאוד 4,גיל  משהו כזה ,בכל אירוע של העיר הרצליה ,פסטיבלי זמר ,מקהלת לירון (בבית ספר יסודי-המקהלה ששרה בסרט"רשימת שינדלר"). למעשה ,גדלתי בבית מוסיקלי-אימי הייתה שרה לי בכל הזדמנות ונהגה לשמוע המון מוסיקה ישראלית:אילנית,שושנה דמארי ועוד..אבי שמע את זהר ארגוב- מכאן, שהיו לי השפעות מכל סוגי המוסיקה.(זהר ארגוב ז"ל היה הזמר בבר המצווה של אחי הבכור תומר-הוא היה אז בשיא הקריירה שלו).למדתי בבית ספר לאומניות ברמת השרון-תיכון אלון-מגמת מוסיקה תיאטרון-שם למד איתי עברי לידר-שהיה מלווה אותי בטקסים של בית ספר וכו' ".

 שאלה: מה הרקע המוסיקלי שלך, נוסף לזמר ?

 תשובה: "נוסף לכך שאני שר ומבצע, אני גם כותב טקסטים, מלחין ומנגן על קלידים."

 שאלה: עם אילו מוסיקאים אתה עובד בימים אלה?

 תשובה: "אני עובד עם מוסיקאים מוכשרים כמו-תמיר קליסקי-שאף הלחין לי את הסינגל "כל הדרך" -את כל ההפקה המוסיקלית של האלבום החדש והעיבודים עושים תמיר קליסקי ואהרון קמיגרוב. בנוסף אני עבדתי באלבום החדש עם צביקה פיק ומירית שם אור (שכתבו לי  את "לאן נעלמת") ,דור דניאל,בצלאל אלוני,רועי אלוני, דויד קריבושיי(עבדנו על מופע מחווה לשימרית אור בעבר )שלומי שבת(עיבד את השיר "חייל" יחד עם דור דניאל),לאה שבת ועוד.."

 שאלה: האם שיריך החדשים מושמעים לעיתים תכופות בתחנות הרדיו ?

 תשובה: "השירים "לאן נעלמת" ו"כל הדרך "-הסינגלים האחרונים ,הושמעו הרבה ברדיו-בכורה ברשת גימל. "לאן נעלמת"-שיר השבוע ברדיו לב המדינה. כמו כן, שיריי הושמעו ברדיו קול רגע ,גלי צהל, רשת גימל,קול דימונה,רדיו דרום,והכי הרבה הושמעו ברדיו 90 אמצע הדרך שמאוד מפרגים לי..ובהזדמנות זו אני רוצה לומר תודה רבה להם!"

 

שאלה: מה השיר הראשון שהקלטת אי פעם?

 תשובה: "הסינגל הראשון שהוצאתי היה ״לבושה בלבן״- מעבודה משותפת עם בצלאל אלוני"

 שאלה: איפה אתה מופיע עם שיריך?

 תשובה: " מופיע עם החומר בארץ בעולם, מופיע באירועים סגורים-ערב קבוע בגנקי ,ועובד על מופע שלם של כל האלבום- בקרוב מאוד מתחילים להריץ אותו. שמע, אני מופיע בשטח כבר מעל 15 שנה עם קהל שמגיע לכל ההופעות."

.שאלה: מהן השאיפות המוסיקליות שלך והחלום שלך מבחינת זמר ? וכמובן מה אתה עושה כדי להגשימו

תשובה: "השאיפה שיכירו אותי כמה שיותר ולהגיע לחשיפה ארצית -לשמח ולרגש אנשים ולעשות את מה שאני יודע הכי טוב- לשיר."

שאלה: מה השיר שלך שאתה הכי מרגיש מזוהה עימו?

 תשובה: "השיר "לאן נעלמת" הוא שיר שאני מזוהה איתו יותר (למרות שגם עם השאר כמובן)- כי הוא מדבר על פרידה אהבה-נושא שכולנו עסקנו ועוד נעסוק בו בכל שלב בחיים."

 שאלה: על אילו זמרים גדלת ומאילו זמרים הושפעת ואתה מושפע?

 תשובה: "זמרים שגדלתי עליהם -כל המוסיקה הישראלית :שלמה ארצי,ריטה,שלום חנוך ,בועז שרעבי,שלומי שבת-מושפע מהכתיבה שלהם ,ההופעה ודרך הבצוע של השירים שלהם."

 

שאלה: מה הטיפים שאתה רוצה לתת ליוצרים מתחילים ?

תשובה: : טיפים לזמרים חדשים-שימשיכו להאמין בעצמם כל הזמן-שפרסום הוא לא תמיד פועל יוצא של כשרון-שאם אתה מצליח לעלות כל ערב לבמה,גם אם מדובר ב5000 איש בקהל או 100 איש בקהל-לתת את כל כולך וליהנות -ולהמשיך לעשות כל הזמן-היכולת לרגש ולהתרגש מול קהל .הגדולה נמדדת, ביכולת הריגוש של הקהל,גם כשמדובר בקהל ששומע אותך בפעם הראשונה(לא כמו זמר מוכר ומפורסם שהקהל  כבר מכיר) זאת ההצלחה האמיתית !

שאלה: יש לך כמה מילים לסיכום?

תשובה: "אני מקווה להמשיך להופיע בכל מקום אפשרי לכל סוג של קהל ושהשירים והמוסיקה שלי יגיעו לכמה שיותר אנשים בארץ ואולי גם בעולם ".

זה היה שלומי ברק- זמר ויוצר מוכשר מאוד ואני מוצא לנכון לפרגן לו ולפועלו המבורך בתחום המוסיקה!

מוזמנים להאזין כאן לשיריו של שלומי בלינקים הבאים:

כל הדרך –

http://www.youtube.com/watch?v=WirbabXVLl8

שלומי ברק- לאן נעלמת ?
שלומי ברק ואביהו שבת- חייל
 שלומי ברק וריטה- שבועה
להשאיר תגובה

