כישרון ענק ושמה רונית מן- כותב: דודי פטימר

רשומה רגילה

cover_רונית מן_19917

בשוטטויותיי ביוטיוב בשבוע האחרון, נתקלתי בשיר מקסים שלא היה מוכר לי עד כה , שיר בשם "סוף עוד יום", שכבש אותי מהשמיעה הראשונה. מיד, הייתי חייב לברר על הזמרת, חיפשתיה בפייסבוק (מדור חיפוש קרובים של דורינו) והחלטתי לשוחח עימה ולראיין אותה לטורי המוסיקלי.

 פרטים קצרים על רונית מן : רונית מן – היא זמרת יוצרת , תושבת העיר חיפה. בתל אביב היא מסתובבת בעיקר באולפני הקלטות, עם כובע ומשקפי שמש – כך שלא תזהו אותה ברחוב בכל מקרה. היא מלמדת משחק ופיתוח קול, ובזמנה החופשי רוכבת על סוסים או משפצת רהיטים ישנים.

וכמנהגי בטור, לצורך היכרות קרובה ואישית עם היוצרים :אני מציג את שאלותיי ותשובותיה של רונית מן :

שאלה: שלום רונית, אמרי לי מנין האהבה למוסיקה ? האם גדלת בבית מוסיקלי ?

תשובה: " האהבה למוסיקה באה מתוכי, כמו משהו גנטי. כמובן שאמא שלי עם החינוך הרוסי שלה שלחה אותי ואת אחותי ללמוד פסנתר – ובגלל שלא היה להם כסף לקנות פסנתר, שנה ראשונה התאמנתי על פיסת נייר שעליה צוירו הקלידים של הפסנתר בגודל אמיתי. הייתי מנגנת עליהם מבלי לשמוע בכלל את הצלילים. אח"כ כבר קנינו פסנתר רוסי קטן.

אני זוכרת ריבים עם אבא שלי על שעות אימון בנגינה, ותקליטים של פרנק סינטרה שהתנגנו בבית בימי שבת. כשגדלתי נורא רציתי שילמדו אותי ללוות את עצמי בשירים על הפסנתר  – אבל הלימודים היו קלאסיים וכל התחינות שלי היו לשווא. כשיצאתי לעולם הגדול, התוודעתי אל הרוק הבריטי על כל סוגיו, וזה תפס אותי חזק. אני זוכרת שהיו לי קלטות של אליס קופר, סטינג ומדונה. עד היום יש לי תקליט אחד של סטינג ואחד של מדונה. כזה אמיתי מוויניל. אני נוצרת אותם."

 שאלה: מאיזה גיל התחלת לשיר? מה גרם לך לחפוץ להיות זמרת מקצועית?

 תשובה: " התחלתי לשיר בגיל צעיר – נבחרתי לשיר בטקס יום הזיכרון בפני כל בית הספר – הייתי אז בכיתה ב' . אחר כך עברנו לארץ אחרת ושם זה קצת הלך לאיבוד , ואח"כ ההורים שלי לא חשבו שיש לי כשרון בזה אז לא המשכתי. אבל לכתוב כתבתי כל הזמן – שירים וסיפורים. אני זוכרת מורים שלי לספרות, בכל מקום שבו למדתי, מהללים את הכתיבה שלי."

 שאלה: האם את כותבת/ מלחינה? באילו כלי נגינה את מנגנת?

 תשובה: " את הכישרון להלחנה הבנתי שיש לי אחרי שהתחלתי ללמוד ברימון. פתאום הבנתי שהמנגינות שמתנגנות לי בראש יחד עם המילים הן לחן. עפתי מרוב אושר. מאז לא הפסקתי לכתוב ולהלחין . את הלחנים אני כותבת על קלידים. (זכר ללימודי הפסנתר)."

 

שאלה: מהו הסינגל הראשון שלך? האם יש שיר חדש? אולי אלבום שבדרך?

 תשובה: " השיר הראשון שלי שיצא לרדיו נקרא "להישאר איתך" . שיר שהוא קצת פחות "אני" מבחינת הסגנון- כי הוא מתוק כזה. אבל אני מאד אוהבת אותו כי הוא מחבר אותי לחוויה מאד מיוחדת עבורי.

השיר האחרון שיצא לפני שבועיים נקרא "סוף עוד יום". אני מאד אוהבת את הסאונד והרגש שהוא מעביר. השיר החדש – אני עוד לא יכולה לגלות לך איך קוראים לו:)

דרך תמיד יש. גם דרך לאלבום. אבל אני חושבת שאני אוציא את רוב שירים כסינגלים קודם – כי הם עומדים ממש טוב בפני עצמם, כל אחד מהם מדבר על משהו אחר שהוא חלק עמוק ממני."

 

שאלה: עם אילו מוסיקאים את עובדת על  שירייך ? איך את בוחרת את המוסיקאים המתאימים לעבוד אתך ? וכיצד את בוחרת שירים שאת רוצה להקליט ולבצע?

 תשובה: " את המוסיקאים איתם אני עובדת אני בוחרת לפי שני קריטריונים בסיסיים: 1. אם אני אוהבת את האוזן שלהם, לא זאת שרואים בעין. 2.אם אני רואה את עצמי עובדת איתם בתור בנאדם.

הקלטתי שלושה שירים מדהימים עם דורון פלסקוב, שמעבר לאוזן העדינה והמדויקת כל כך שלו , הוא גם בנאדם נפלא. חם וחכם ורגיש . אתה יודע, אמנים הם אנשים רגישים מאד. הוא היה מרגיש אותי ככה באוויר – בלי שאגיד מילה. זה הדהים אותי כל פעם מחדש. אני מאד מתגעגעת לעבודה איתו.

עבדתי עם אייל קצב שהוא מוסיקאי מוכשר ברמות על. חד ומיוחד ויש לו באוזן סאונד מחוספס שאני מאד אוהבת .ובתור בנאדם יש בו רוגע שתמיד הילך עלי קסמים.

עכשיו אני עובדת עם תומר בן-ארי . תומר מוכשר, יש לו סאונד עדכני מגניב כזה, והוא לוקח אותי למקומות חדשים. אני בנאדם סקרן מטבעי ולעבוד איתו זו מין הרפתקה. זה כיף גדול.

 מבחינתי ,שיר טוב  שכתבתי הוא שיר שנתפס ולא יוצא לי מהראש, ומצד שני אני מחוברת אליו מאד ברמה הרגשית.

קורה לי לפעמים שנולדת לי מנגינה ממש ממש טובה והיא נתקעת בראש  אבל המילים לא מחוברות מספיק עמוק אצלי. אז אני יושבת לפעמים שבועות עד שאני מוצאת את הדבר שהשיר הזה בעצם רוצה להגיד. ככה זה,  לפעמים השירים לוקחים אותי למקום שלהם, ואז אני מתחברת לחוויה שבשיר. לפעמים זה הפוך, השיר בא מתוך החוויה. בכל מקרה. ב"סופו של שיר", כל האלמנטים האלה חייבים להיות שם מבחינתי. כי כשאני שרה, זה חייב לבוא מהלב."

 

שאלה: מהן שאיפותייך בעולם המוסיקה ומה את עושה בדרך להגשמתן?

 תשובה: " שאיפותי בעולם המוסיקה הן להגיע הכי רחוק שיש – להגשים את כל היכולות שלי. בדרך המושלמת שלי. אני אוהבת לשלוט בכל מה שקורה במוסיקה שלי ובקריירה המוסיקלית שלי. להוביל אותה לא רק בלחנים ובטקסטים, אלא גם בסאונד, בעיצוב, בניהול המוסיקלי.

אין לי סבלנות לשבת לבד מול המחשב ולתכנת סאונדים אבל אני יכולה לשבת יום שלם באולפן עם דורון או תומר ולהקשיב לסאונדים חדשים ולבחור את הלאייר הבא בשיר. למצוא את הסאונד שיישמע הכי קרוב למה שאני שומעת אצלי בראש. אני אוהבת לשבת עם המעצב הגרפי ולמצוא את הזווית המדוייקת של התמונה והפונט שמעביר את מה שאני רוצה. אני אוהבת לעשות חזרות עם ההרכב וכל פעם למצוא עוד איזה אדג' לסאונד של הגיטרה, לשחק עם הווקאליות שלי במיקרופון, או לתת לקלידים סאונדים שונים.  זה מדליק אותי.

ואני מאד אוהבת ללמוד כל הזמן דברים חדשים. משתדלת ללכת לכיתות אומן ובכללי אני לומדת מכל אדם שאני פוגשת בדרך. כולל גלית קאשי היחצ"נית הנהדרת שלי. כולם אנשים מדהימים."

 

שאלה: האם ישנן הופעות בימים אלה, או הופעות שבדרך וכיצד את מתרשמת מתגובת הקהל למוסיקה שלך?

 תשובה: " עם המופע הנוכחי התחלתי להופיע בפברואר שעבר, מאז היו כמה וכמה הופעות בתל אביב, בחיפה, ובירושלים. 

ההופעות הקרובות יהיו בדימונה ב 28/11 ב viavia, אחריה בחיפה ב10.12 בשאנן בר, ולאחר מכן בתל אביב בבר גיורא – כנראה ב 17.12 אבל התאריך עוד לא סגור.

בהופעה האחרונה בלבונטין 7 הגיעו כמה אנשים שלא ראיתי מעולם. אחד מהם צילם קטע מההופעה וסיפר לי למחרת שהוא השמיע את הוידאו לחברים שלו מרוב התלהבות והם מאד ניהנו.

זוג אחר ניגש אלי בסוף המופע חייך ולחץ לי את היד. כך היה גם בירושלים, שם ניגש אלי בין היתר מתופף אחד והשאיר לי כרטיס
ביקור.  אז נראה לי שאנשים אוהבים את מה שהם שומעים,

גם המקומות בדרך כלל מלאים. 40-50 איש. בגלל זה מקומות מבקשים שאחזור להופיע אצלם.

אני כל הזמן משפרת את המופע ומשתדרגת. עושה עיבודים חדשים לשירים, הוצאתי את הגיטרה האקוסטית מכמה שירים והכנסתי במקומה חשמלית ותופים אלקטרוניים. בכללי אני בנאדם מאד דינמי."

 

שאלה: האם יש לך טיפים ליוצרים מתחילים?

 תשובה: " טיפ לזמר המתחיל: לשמוע רק את ה"כן"- ולא את ה"לא". להתרכז במה שכן עובד, ללמוד ממה שלא עובד ושזה מה שינחה אתכם קדימה. "

 

שאלה: האם שירייך התנגנו ומתנגנים ברדיו?

תשובה: " הושמעתי ב:רשת ג', קול ישראל, קול השלום, אמצע הדרך, קול הים האדום, רדיו דרום, רדיו דימונה, קול הכינרת, קול הנגב, קול יזרעאל  ועוד ".

 

שאלה: האם תרצי להוסיף עוד משהו לקהל הקוראים ?

 תשובה: " אשמח לכל מי שרוצה להכנס לדף היוטיוב שלי לשמוע את השירים – יש שם גם הרבה קטעי וידאו מהופעות. ולהצטרף אלי בפייסבוק,  הפייסבוק הוא המקום הטוב ביותר להתעדכן במה שקורה איתי -הופעות, חזרות, שירים חדשים, טקסטים שאני כותבת, איזה נעלים קניתי להופעה הבאה ועוד שטויות..:)) 

ואני מאד אוהבת לפגוש את הקהל שלי בפייס, ולא רק בהופעות. 🙂

רונית מן ביוטיוב ו Roneet Man  בפייסבוק."

 IMG_4770lomo (2)

זו הייתה רונית מן, כפי שמשתקף בראיון ובשיריה , היא מוסיקאית מאוד מקצועית, נחושה בדעתה ויודעת בדיוק איך היא רוצה שהמוסיקה שלה תישמע, ובהזדמנות זו אני רוצה לאחל לה הצלחה רבה בהמשך הדרך ולפרגן לה על פועלה המוסיקלי. אני ממליץ לכם להיכנס לערוץ היוטיוב שלה ולשמוע את שיריה בנוסף למצורפים לכתבה זו. אם תחפצו לראותה מופיעה, להלן הופעותיה הקרובות :

 

28.11 ויה-ויה       דימונה

10.12 שאנן בר     חיפה

17.12 בר – גיורא  תל אביב

 מוזמנים להאזין לשיריה :

רונית מן -להישאר איתך http://www.youtube.com/watch?v=IKAqxtUOw0Y

רונית מן-סוף עוד יום http://www.youtube.com/watch?v=wlEDKq13JOE

                                                     

 

 

 

מחשבה אחת על “כישרון ענק ושמה רונית מן- כותב: דודי פטימר

  1. יוסי ארדיטי

    זה היה בונוס לקרוא אותך, זה לא חידש לי מהכרות איתך, הייתי מודע ליכולות שלך, ואהבתי אותם מאוד, זה לא מפתיע אותי, ומאמין שיש בך את מה שצריך כדי להצליח ובגדול, ואולי יום אחד תזכרי אותי בגדולתך. בהצלחה!

להשאיר תגובה

