הנוטע בשירים- סיפורו של המוסיקאי מוטי נוטע- כותב:דודי פטימר

רשומה רגילה

"הנוטע בשירים" – סיפורו של המוסיקאי מוטי נוטע – כותב: דודי פטימר

 

<p20131027_211030 dir="RTL">בבואי להציג תחקיר מוסיקלי זה פרי עטי המוצג לפניכם, עליי לציין כי אני מתרגש מאוד. המוסיקאי  מוטי נוטע  , שאליו נתוודעתי דרך יצירותיו במשך שנים, הינו אחד האהובים עליי ביותר, הן מבחינת קולו והן מבחינת המוסיקה שיצר, שתמיד עושה לי טוב על הלב ואני בטוח לרבים ממאזיניו. למען התחקיר, כיתתי רגליי אל ביתו של מוטי, מצוייד בטייפ רקורדר, מחברת ובעיקר הערכה רבה למוסיקאי זה. מוטי ורעייתו אירחוני כיד המלך וגילו לי סיפור חייו המרתק, אותו אני גאה להציג בפניכם, נדבך חשוב נוסף בארכיון המוסיקלי שלי בפרט,והמוסיקה העברית בכלל. זהו סיפורו של מוטי נוטע.

 

מוטי
נוטע נולד ב16 לנובמבר 1949 ברומניה בשם מרסל נוטע, לתוך משפחה מוסיקלית והמוסיקה הפכה לחלק בלתי נפרד מחייו. אביו היה בעל תזמורת ומוטי , כפי שהוא מגדיר "נולד לתוך המוסיקה" . כבר מגיל 4 , מוטי החל לנגן בכלים מגוונים והתמקד בלימודי כינור. בהמשך למד לנגן על מגוון רחב של כלים, ביניהם: קלידים,גיטרה,תופים וכו'  . בהיותו בן 12, בשנת 1961 עלה ארצה לקריית מוצקין .
motti03
לאחר מכן הצטרף לחברת הנוער בקיבוץ "להבות הבשן ", 3  שנים מאוחר יותר חזר לקריות  ולמד באורט ביאליק. כבר  מגיל 16, מוטי הקים להקה בשם "פעמוני הצמרת"(שנקראה מאוחר יותר "הפעמונים"), שהופיעה בהתחלה כלהקת קצב ובהמשך באירועים.בשנת 1967 מוטי התגייס לצה"ל, ועל אף שעבר בקלות את האודישנים ללהקה הצבאית, הוא קיבל הזמנה לקורס טייס וויתר על הלהקה הצבאית לטובת טיס.הטיס לא עבד ומוטי הועבר לחיל הים, ושם הוא החל בנסיונות לחזור לחלום הלהקה הצבאית. וכך קרה שבמהלך שירותו , מוטי התגלגל בין להקת חיל הים, ללהקת גולני ומשם ללהקת פיקוד צפון -בשלושת הלהקות כנגן מוסיקאי. בלהקות הצבאיות לא ניתנה לו הזדמנות להופיע כסולן בתואנה שיש לו מבטא "גלותי", ולכן הוא הפך לזמר הריקודים שאחרי הופעת הלהקה בתכניתה האומנותית. מוטי נהג לשיר שירים של טום ג'ונס, אנגלברט האמפרדינק, נאט קינג קול,אלביס,ביטלס וכו'.  2 הזמרים שהוא הכי הושפע מהם היו נאט קינג קול ואנגלברט האמפרדינק.בשנים מאוחרות יותר הוא הושפע מאלטון ג'ון,בילי ג'ואל וכו'. ב1970 מוטי השתחרר מצה"ל והחל להופיע ב"צים" על האוניה "נילי" כזמר , ולאחר מכן עבר לתל אביב כשותף במועדון "סקאלה" שם הכיר את אשתו אהובתו עד היום.משם הוזמן להופעות  במועדון "עומר כייאם" ביפו מועדון "המערה" עם יפה ירקוני, בהם מוטי הופיע כזמר ומוסיקאי. באחת מהופעותיו  במועדון המערה ביפו, ב1972, ניגש אל מוטי אברהם פז, שהיה עורך הספורט של ידיעות אחרונות דאז, ושכנע את מוטי להתחיל להקליט את שיריו במימונו ועזרתו (של אברהם), ההקלטות החלו באולפנים של האחים אזולאי ביפו, 4 שירים שכל ה-4 נכנסו למצעדי הפזמונים , השנה הייתה 1973. השירים יצאו על גבי תקליטי שדרים בלבד : "ראיתיה","2 בלילה","אין דבר לא נורא", ו"גשר שלום" .
Motti guitara
לאחר ההצלחה ברדיו  פנתה אל מוטי חברת התקליטים גלאור והחליטה להפיק ולהפיץ לו את התקליט "במזל עקרב"התקליט הראשון של מוטי נוטע כאריך נגן.

באותה תקופה, מוטי החל להופיע בבריסל וקיבל חוזה הקלטות גם בחברת התקליטים RCA .כשמוטי הגיע לבריסל, והחל לעבוד באולפי מארק ארייאן,שם הכיר את הזמר הצרפתי המפורסם ז'ו דאסין, שהחל בדיוק לעבוד על התקליט "קיץ אינדייני  באותו אולפן. דאסין אהב את כישוריו של מוטי כקלידן והשניים עבדו יחד להפקת התקליט.מוטי זכה להצלחה והערכה רבה, תמונותיו עיטרו את להיטון, "לאישה" ושאר העיתונים, כתבות רבות נכתבו עליו ומעמדו התקבע כמוסיקאי ייחודי ומוערך, אך למרות זאת, בגלל קונספירציות של רדיו ווגם העובדה שמוטי לא היה מיוצג על ידי גורמים מקושרים, לא דחפו את שיריו מספיק והם לא הצליחו לזנק לצמרת מצעדי הפזמונים, על אף שהקהל מאוד אהב את שיריו. ב1977 הקליט מוטי את תקליטו "מרגע לרגע" שהיו בו להיטי ענק בשם "לו הייתי זיקית", "באוטובוס", הביצוע לשיר "ירושלים", והקלטות מחודשות להקלטות מ1972 כ"לא רק בצהריים".
KarBikur
באותה שנה,מוטי עזב את ישראל לבריסל ועבד שם עבור RTL וכתב מוסיקה לסדרות ילדים מצליחות.  חברת התקליטים בה עבד ,דרשה ממוטי להשלים את לימודי המוסיקה שלו באופן מקצועי ואקדמאי וכך נשלח ללמוד באקדמיה למוסיקה של בריסל כחלק מהתחייבויותיו. בבקרים למד ובלילות ,בין היתר,הופיע במספר מועדונים ישראלים במועדון "תל אביב" ,שבהם הופיעו  זמרים ישראליים כמו דני שושן, עוזי פוקס,ולואיג'י הבלגי, ולאחר שהשלים לימודי המוסיקה בבריסל, חזר לעבוד באולפני מארק ארייאן כקומפוזיטור.בשנת 1979 הוציא את תקליטו "מנגינה" . ב1980 הוציא תקליטו  "2 בלילה"  שכלל בין היתר  עיבוד חדשני ל"אשמאי זקן" . ב1981 מוטי חזר לארץ ונכנס  בשותפות למועדון "הרמוניה" בגבעתיים .  ב1983, מוטי הוזמן לעשות מוסיקה לסדרת הסרטים "נינג'ה אמריקאי" בחברת קנון. ב 1984 מוטי עבר עם משפחתו להתגורר בלוס אנג'לס ונכנס לשותפות במסעדת "מצדה",שהפכה למועדון ישראלי מצליח. ב1990- מוטי הקים את אולפני M3D  STUDIOS שעד היום עוסקים בהפקת תכניות מוסיקליות לילדים בשפות שונות המופצות בכל רחבי תבל. לאורך השנים, מוטי הפך להיות אחד האמנים הישראלים עם מספר אלבומים אין סופי מאות שירים מוקלטים כולל שירי ילדים. 
Motti mic
ב1987 ,כשבתו דניאל נולדה,כתב והלחין מוטי שיר עבורה בשם "דניאל" שהיה שיר הנושא באלבום שנמכר בכל הופעותיו גם היום. מוטי זכה להצלחה רבה בתחום הפקת הסדרות המוסיקליות לילדים  ועדיין מסתובב בעולם כone man show   והן כמנהיג להקה וקוצר הצלחה בכל מקום בו מופיע. השיר שמוטי הכי מזדהה ואוהב מבין שלל שיריו, הוא "אשמאי זקן" (מילים: מיקי הרטבי, לחן: מוטי נוטע) . יש לציין כי לאורך שנות הקריירה הענפה שלו, מוטי תמיד הקדים את זמנו מבחינה מוסיקלית, והאזנה לשיריו משנות ה70 , מבהירה זאת בצורה ברורה שכן לחניו המקוריים מהמאסטרים של אמצע שנות ה70 , נשמעים מבחינה מוסיקלית כמו שירים משנות ה2000 ! בקרוב, מוטי יוצא לרדיו כאן בישראל עם אלבום אוסף חדש וישן של כל להיטיו הגדולים.

 

<p jdir="RTL">תודתי הגדולה נתונה למוטי נוטע על המידע על פועלו לתחקירי המוסיקלי הזה.

 

כתב,ערך,תחקר וראיין: דודי פטימר, חוקר מוסיקלי

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s