מי אתה תמיר סולטנה ? – כותב : דודי פטימר

רשומה רגילה


תמיר 1

כששומעים את השם "תמיר סולטנה" , ישר חוזרים לימים היפים של תור הזהב של המוסיקה המזרחית של אמצע שנות ה-90. ימי המהפך שתמיר נטל בו חלק חשוב. עם אלבומים מצליחים ולהיטים רבים, תמיר מוציא עכשיו סינגל חדש בשם "משגעת" (מילים ולחן : תמיר סולטנה, עיבוד: שי שמואל ) שיר קצבי עם ניחוח של שמחה וטוב בנשמה,סינגל שני מתוך אלבומו העתידי (חמישי במספר) – “חסרה ללב" .

לצורך המאורע, ולאור העובדה שלא מצאתי מידע ביוגרפי על תמיר, החלטתי לראיינו, לכתוב את סיפורו ולהשמיע את הסינגל החדש.

3

תמיר סולטנה נולד בישראל ב 22.3.75 . הוא מתאר את ביתו כ"שוק מוסיקלי" : שמעו בבית שלל שפות : ערבית, טורקית, מצרית וכו' וזה בלתי נמננע שתמיר הקטן גם נמשך למוסיקה הזו , ועוד בהיותו ילד קטן (בן 6) מצא במוסיקה הזו תכלית חייו.
בגיל 10 ערך את טבילת האש הראשונה שלו בעולם הבידור , כשעמד על במה לראשונה יחד עם תזמורת קול ישראל והופיע בפני קהל.

תמיר 4

את סיפור הפריצה שלו לתודעה סיפר תמיר בעצמו ואני מצטט: “בתחילת 1996 ,הגיטריסט יהודה קיסר פרסם במדור " 7 לילות" (ידיעות אחרונות) תחרות בשם "הזמר הבא", וזה פשוט קרץ לי . הרגשתי שזו ההזדמנות שלי לפרוץ קדימה ולעשות באמת מה שאני אוהב .
נרשמתי לתחרות וניגשתי כאשר עשרות אנשים מוכשרים נבחנו .
באותה תחרות שרתי את השיר "יום הרווקים" (של עופר לוי) ובזמן שאני מבצע את השיר, מעבר לזגוגית אני רואה את יהודה קיסר מדבר אם אמא שלי ותופס את הראש .
מיד הבנתי את משמעות הדבר . סיימתי לשיר, ואז ניגש אליי יהודה ואמר לי : “ אני אחזיר לך תשובה בעוד מספר ימים". (למרות שתחושת הבטן אמרה לי "תמיר ניצחת").

בדרכי הבייתה לאחר התחרות, אמי אמרה לי שכל צוות האולפן התפעל מהשירה שלי ושיש לה הרגשה טובה שמשהו טוב עומד לקרות .

למחרת התחרות, בשעה 4 אחר הצהריים ה,טלפון צלצל ועל הקו היה יהודה קיסר והודיע לאמי שזכיתי במקום הראשון וכבר לחץ על זה שבאותו היום אני אפגש עם המפיק אבי גואטה, כי הוא מעוניין להפיק לי אלבום בכורה .

עוד באותו היום נפגשנו ,חתמנו על חוזה הפקה ואמרגנות ל 5 שנים ויצאנו לדרך ..”
תמיר 3

וכך ,לאחר שנים של השתפשפות במועדונים ובעבודה קשה על שירים ומוסיקה, הוציא תמיר את שירו הראשון – “7 שנים" (מילים: דני שושן, לחן: טורקי) שעיבד שי ראובני והפיק אבי גואטה.
יש לציין כי את מרבית להיטיו כתב והלחין תמיר בכוחות עצמו וגילה כשרון רב הן כיוצר , הן כפרפורמר והן כמבצע.

בשנת 1997 הוציא את אלבומו הראשון "אני לא שונה מאחרים" שכלל את הלהיטים : “7 שנים", “אהבה אחת בלב", “מביטה ושותקת" וכו'.

בשנת 2000 הוציא את אלבומו השני – “חולם על אהבה" שכלל את הלהיטים : “חולם על אהבה", “אהבת חיי", “אבא מצטער" וכו'.

שנה לאחר מכן, ב2001 הוציא את אלבומו השלישי – “רוצה להתאהב מחדש" שכלל את "רוצה להתאהב מחדש", “מאוהב עד השמיים", “ים של דמעות" וכו'.

ב-2003 הוציא את אלבומו הרביעי – “הביטי בי" בו בלטו השירים: “הביטי בי", “אם את לא אוהבת", “משוגע לאהבה", “ככה לא אוהבים".

החל משנת 2003 הקליט תמיר עשרות סינגלים וביצע קאברים רבים כמחווה לזוהר ארגוב, עופר לוי,בעז שרעבי וכוק וביצע דואטים יחד עם גילי ארגוב, תמיר גל, יניב נסימי וכו'.

כששאלתי את תמיר לגבי תחושותיו על הבמה , הוא השיב : “ כאשר אני שר אני פשוט מתנתק מהיקום ונכנס לעולם משלי. כאשר אני מופיע אני מרגיש חי קיי, ם עם תחושות נפלאות שלא ניתן להגדירן במילים . לראות את הקהל שלך רוקד ושר את שיריך זה הסיפוק הכי נדיר שאמן יכל להרגיש ולבקש.”

תמיר 2

בקשר למעשיו כיום והסינגל החדש, תמיר מסביר לי : "הסינגל החדש יצא – “משגעת", סינגל שכתבתי והלחנתי. הפעם אני מגיש לקהל שלי שיר קצבי מלא עוצמה ,ואפילו שונה ממה שעשיתי עד היום { מוסיקת נשמה }. זהו שיר שיותר מתאים לחתונות ואירועים ,משהו שאמור לחדור חזק לתודעה ולהשמעות בתקשורת הישראלית. תחושותיי האישיות אומרות לי שזה הולך להיות הדבר הבא במוזיקה המזרחית אז תחזיקו לי אצבעות" (מחזיקים תמיר, מחזיקים!) .
לגביי סיבוב הופעות חדש- בקרוב אנחנו יוצאים במופע ענק וחדש עם מספר רב של נגנים וזמרות ליווי ,משהו שעוד לא עשיתי עד היום, מקווה ומאמין בעצמי שזה הולך להיות הדבר הבא" (מצפים תמיר, מצפים!

את שיחתנו סיימנו בבקשתי מתמיר לתת טיפים לדור הצעיר של המוסיקה הישראלית , וכך הוא סיכם : “לכל הדור החדש בתעשייה -אני רוצה להגיד :תעשו מוסיקה שאתם אוהבים ,תאמינו בעצמכם ! לכל מוסיקה יש את הקהל שלה , ואין דבר כזה להתייאש- כי באמנות אין דבר כזה שאין דבר כזה ! עלו והצליחו כי יש לנו במדינה הקטנה הזו המון מוכשרים שיודעים לשיר, לכתוב ולהלחין. המון הצלחה! “

תודתי הרבה נתונה לתמיר סולטנה ולמוריה אפריאט המקסימים על העזרה בליקוט המידע לצורך הכתבה.

להשאיר תגובה

