הצצה בלעדית – אדווה עומר חושפת הכל

רשומה רגילה

 

 מאת : דודי פטימר

 

אדוה 1

אחד השמות החמים בתעשיית הזמר הים תיכוני בימים אלה הוא שמה של יוצרת וזמרת צעירה ומבטיחה בשם אדווה עומר. שירה האחרון – "האם תחזור" שכתבה בעצמה (בלחן,עיבוד והפקה מוסיקלית של אריק זנטי) זכה לתשבוחות רבות והפך אותה לאחת מתגליות השנה ל2014.

בימים אלה אדווה (22)  עובדת על שירים חדשים מתוך אלבום הבכורה שלה , ועל אף שיש בידה להיט, עדיין מעט מאוד ידוע עליה .  לקראת השיר החדש, יצאתי לראיין את אדווה לראיון חושפני במיוחד.

 

שאלה: בתחום המוסיקה, נהוג שרבים מהזמרים והזמרות משנים שמם לשם "קליט" יותר. את נולדת במקור כ"אדווה עמר", באיזה שלב החלטת לשנות ל"אדווה עומר" ומדוע ?

 

תשובה: "ראשית , אני מאוד גאה בשם המשפחה המקורי שלי , ולמרות זאת מאוד חשוב היה לי לשמור על השורשים מהם הגעתי , לכן הוספתי רק אות אחת ( ו') . המטרה היא להצטייר כזמרת ולא רק "מזרחית". היה חשוב לי שלא ימתגו אותי כזמרת שהיא רק זמרת "מזרחית", אלא לגעת בכל סוגי הקהל .

 

אני מכוונת ורואה קדימה , ולכן השם לא שונה בצורה דרסטית ,, למרות שיש בתעשייה כאלה שהשם שלהם כן שונה כמעט לחלוטין : "שימי תבורי" (שמשון טווילי), "שרית חדד" (שרית חודדטוב) , "אייל גולן" (אייל ביטון) וכו' ".

 

שאלה : מתי דבק בך חיידק המוסיקה? מה גרם לך לרצות לעסוק בכך כמקצוע ?

 

תשובה: "האמת שמאז שאני זוכרת עצמי , הייתי יושבת על ברכיו של אבי והוא היה מבקש ממני לשיר את "שבחי ירושלים", זה הזכרון הראשון שלי . תראה, גדלתי בבית מוסיקלי . חלומה הגדול של אמי בצעירותה היה להיות זמרת. במרוצת השנים החלום דעך בשל בעובדה שהתחתנה בגיל מאוד צעיר והפכה לאמא בגיל צעיר ונסיבות החיים לא אפשרו זאת, ועתה, אני משערת, היא מגשימה את החלום דרכי ודרך ההגשמה העצמית שלי אני אגשים את החלום של אמי בעזרת השם."

 

 

שאלה: מה השיר הראשון שכתבת או הלחנת , לאו דווקא המוקלט ?

 

תשובה: " שאלה קשה. האמת שיש לי מחברות שלמות מגיל 11,12 של שירים שכתבתי , ואני משערת שכבר אז התחלתי לבטא בכתיבה את כל שעל לבי ולהעביר רגשותיי בשירים".

 

שאלה : בימים אלה את עובדת על אלבום חדש ושירים חדשים. ספרי קצת.

 

תשובה: " בימים אלה אני עובדת יום ולילה באולפן על האלבום החדש. מאז "האם תחזור", אין לי רגע אחד של נחת, וקיים בי רצון עז להוכיח מי אני , מה אני שווה ולהוכיח את עצמי מבחינה מוסיקלית .

האלבום החדש יהיה מגוון בסגנונו, כל שיר יהיה שונה מהשני, אני מקווה להביא משהו רענן וחדש ולא להתחקות אחר סגנון מסויים ,אלא להביא משהו משלי , הן מבחינת מילים, לחנים עיבודים .

אני לא מתפשרת באיכות .  בעבודה על האלבום , צירפתי אליי מעבדים שונים ומגוונים, ביניהם : אריק זנטי, שיקו חייק, צפריר יפרח וכו' .

 

השיר הבא , שעתיד לצאת בחודש הקרוב ,  הוא שיר הודייה שמח על קשר אוהב וזוגיות . את שיר כתב והלחין הסופר אילן סגרון ("פדיון") , איש בעל יכולות ורגש עצום עם כתיבה מיוחדת ומרגשת ."

 אדוה 3

שאלה: בימינו יש דור הטלוויזיה, כוכבים שמתפרסמים לרגע מהטלוויזיה , זה קרש קפיצה ענק. את דווקא בחרת ללכת בדרך הקשה והארוכה והשאלה המתבקשת היא : למה ? למה לא ללכת למקום הכי קל להתפרסם בו ? למה ללכת בדרך המייגעת והארוכה בדרך להצלחה ?

 

תשובה : "אני לא שוללת תכניות טלוויזיה ,רק שפחות מאמינה שהדרך הקצרה היא גם ההצלחה שלה אני מייחלת. הצלחה מבחינתי זה לגעת בלב ולרגש מאזינים ברגע שאני פותחת את הקול , להעביר רגש שיגרום לקהל שלי להזדהות איתי בשיר. זמר הוא שליח מבחינתי והמוסיקה זו הדרך שלי להעביר רגש ולשמח ולרגש את הקהל ."

 

שאלה : האם את מביאה לשירייך את חייך האישיים או ששיר זה פשוט שיר, בלי משמעות לגבי אדווה האמיתית ?

 

תשובה : " כל שיר שלי נכתב מרגש שמוביל אותי לכתוב בין אם הוא רגש של עצב או שמחה (לאו דווקא שלי, אלא גם של אחרים) והמטרה היא להעביר את הרגש הזה בשיר. "

 

שאלה: ספרי קצת על האהבה הראשונה שלך ? כיום , יש לך אהבה?

 

תשובה: "האהבה הראשונה היא שירה וזו גם האהבה הנוכחית שלי.

 בעבר, כמובן,כמו כל נערה מתבגרת, הייתה לי גם אהבה, היו לי גם רגשות שחשבתי שהם אהבה, או אפשר לקרוא להן גם גחמה, אבל האהבה העיקרית שלי כרגע היא המוסיקה ובזה אני משקיע את כל מרצי".

 

 אדוה 2

שאלה : ספרי קצת על קשיים שנתקלת בהם בדרכך המוסיקלית וכיצד משפיע עלייך ? כיצד את מגיבה כשאת שומעת רחשי שמועות עלייך (במידה ויש) ?

 

תשובה : "תשמע, הדרך להצלחה היא דרך רצופה במלחמה יום יומית- קודם כל כלפי עצמי/

 המלחמה היא תמיד לרצות את עצמי ,את הסביבה ואת התעשייה הקשה והתובענית הזו.

 

 אני אגלה לך שעניין האמונה משאיר אותי תמיד עם רגליים על הקרקע ומכוון אותי,וכך אני הולכת ומגיעה ללא שום בעיה.    סוד ההצלחה הוא א מ ו נ ה פשוטה.   אני לא חושבת שנתתי או אתן סיבה לדבר עלי כל עלילת שווא , אם ובמידה וקורה מצב כזה, אני לא נילחמת בלשון של כולם- אני את שלי משתדלת לשמור ובדרכי להצלחה מתעלמת מכל עלילת שווא."

 

שאלה : מהן 3 התכונות שהיית לוקחת לעצמך ו-3 התכונות שהיית מוותרת עליהן ?

 

תשובה: "3  התכנות שהייתי לוקחת איתי הן: הפשטות,הצניעות והנאיביות שיש בה מעט קסם.

 3 שהייתי מורידה ממני בדרך להצלחה הן :קיצוניות, רגשנות וגם את הנאיביות שכתבתי קודם לכן, כטובה בדרך להצלחה, עדיף להמעיט בנאיביות ."

 אדווה 4

 

ובכן כפי שראיתם, מדובר ביוצרת וזמרת פיקחית  עם ראש על הכתפיים, עם מטרה שהיא נעולה עליה ומחישה צעדיה בדרך לפסגה. אין ספק שלמוטיבציה ולרצון יש נפח חשוב בדרך להצלחה ואני רוצה לאחל לאדווה הצלחה רבה בדרכה. אנחנו נמשיך לעדכן בכל מה ש"קורה איתה" ונפרגן לה מכל הלב.

 

 

 

 

 

 

 

 

להשאיר תגובה

