"השיר שלו"- ראיון עם היוצר והפזמונאי ראובן כרמל- תחקר וראיין:דודי פטימר

רשומה רגילה

הוא צנוע, עניו ונחבא אל כליו, אולם הוא אחד הכותבים הבולטים בז'אנר הים תיכוני מזה 26 שנות הקריירה שלו. הוא כתב כמה מהקלאסיקות הגדולות בז'אנר: "מחכה לך", "לא כואב לה", "ילדתי", "כאן בלעדייך" ועוד, ומוצא בכתיבה מאווי הנפש ומזור לנשמה. ראיון מיוחד עם היוצר ראובן כרמל .

כרמל 1

מתי נולדת ואיפה? גדלת בבית מוסיקלי?

"נולדתי בבירת הנגב באר שבע בתאריך 2.7.1974  . לא גדלתי בבית מוסיקלי אבל נשאבתי למוסיקה בעצמי דרך שכנים כמו לדוגמה הזמר ערן סופר, שאצלו שמעו בעיקר מוסיקה ערבית ישנה.

לא ניגנתי מעולם על שום כלי אבל אהבתי במיוחד לשמוע נגנים מצריים שניגנו על כינורות חלילים ועוד"

 

 

מתי התחלת לכתוב שירים?

 

"התחלתי לכתוב בגיל 10 כאשר אבי עליו השלום נפטר . את השיר הראשון כתבתי לכבודו {אבא יקר} .את השיר ביצע הזמר ערן סופר, ובאותה תקופה פנו אליי עשרות זמרים שאכתוב להם גם. הכתיבה הייתה לי תרפיה ,משהו שמזכיר פסיכולוג, ששמר על השפיות שלי ".

 

כזמר, מה היה השיר הראשון שהוצאת ? אילו השפעות מוסיקליות היו עליך אז והיום?

 

" השיר הראשון שהוצאתי כזמר היה דואט עם ערן סופר השיר התפרסם בעיקר בבאר שבע. תקופה יפה ושונה מהיום אז לא היה אינטרנט שדרכו היה אפשר להגיע לכל הארץ בשניה. ההשפעות היחידות שהיו עליי הן מוסיקה טורקית ערבית ומכאן בארץ שמעתי הרבה את עוזי חיטמן ז"ל- שממנו למדתי את יסודות הכתיבה. לאחר מכן הוצאתי אלבום סולו כזמר, אלבום הנקרא "שבוי באהבה" ".

 

ראובן כרמל תקליט

 

איך התגלגלו העניינים שהפכת להיות אחד הכותבים הבולטים בארץ? תן סקירה קצרה של הלהיטים הרבים שכתבת .

 

"לעולם לא ראיתי את עצמי בתחרות. לכל כותב יש את הגישה שלו ולי הייתה גישה אישית ידעתי לגעת במאזין כאילו היה השחקן הראשי בשיר.   לצערי רמת הכתיבה בישראל שואפת למינוס 10 מלבד בודדים כמו עציון מוסאי, רונן מיכאלוב, דודו מתנה, ושרון אסולין- ששירים שהם כתבו אני שומע כי באמת נעים לשמוע .

חלק מהשירים שכתבתי הם: אבא יקר, ילדתי, נשמת התמים, ליבך ששיקר, רוחות רעות, מחכה לך, מציאות אחרת, זוכרת , איתך אני מאושר, שבוי לאהבה, אינתה אלבי, כאן בלעדייך, לא כואב לה {על קצה המזלג}"

מאיפה שורה עליך המוזה לכתיבה? מהחיים או שפשוט פרי לבך ומוחך?

"רק מהחיים- סיפורים אישיים מהחיים שלי או כאלה שראיתי אצל מקורבים,ומתוכם כתבתי שירים.

המוזה באה לי באופן טבעי זה חלק ממני גם אם ארצה וגם אם לא זה נולד איתי ובבוא היום ילך איתי ".

 

בימים אלה מה אתה עושה ועל מה עובד ?

"לאחרונה חוויתי חוויה עצובה במיוחד אימי ז"ל היקרה והאהובה נפטרה, מה שגרם לי לרצות לעזוב הכל ,אבל הרב שלי אמר לי שאני מורשה לכתוב, כי זו פרנסתי ומה ששומר עליי להמשיך הלאה.  יש לי קרוב ל 40 שירים שנמצאים אצל זמרים כאלה ואחרים בעשייה".

כרמל 2

תן טיפ ליוצרים מתחילים!

" כתבו בגובה העיניים אל תחפשו לכתוב ברמה של אוניברסיטה בזמן שלא הייתם באוניברסיטה. הקהל המזרחי ים תכוני אוהב מילים שנוגעות מה שמחייב את הכותב לכתוב מתוך הנפש ולא מהראש. אני ממליץ לכל יוצר חדש לבקש מהיוצרים הוותיקים יותר ביקורות על מילים שהם כותבים, הרבה לפני שאותן מילים עברו לזמר, ככה יהיה להם זמן ויכולת לתקן. מכאן אני רוצה לאחל לכל היוצרים הצלחה גדולה בע"ה ".

 

 

 

 

להשאיר תגובה

