עומרי "69" סגל שובר שיאים- ראיון וסינגל חדש- "תתעודד" – מאת: דודי פטימר

רשומה רגילה

הוא בן 25 בלבד וכבר נחשב למכונת להיטים משומנת בעולם ההיפ הופ הישראלי ולשם דבר בסצינת המועדונים המקומית ( ובקרוב גם מחוצה לה) . היום משחרר "עומרי 69 סגל" את "תתעודד"-  סינגל ראשון מתוך אלבום שני המסומן כלהיט הבא של הקיץ הנוכחי, בו הוא מארח את הזמר הצעיר רועי מכלוף.

עומרי סגל 1

 

אם הייתם שואלים לפני 20 שנה את עומרי סגל ( 25) מרמת גן מה הוא היה רוצה להיות כשיהיה גדול, הוא היה אומר לכם חד משמעית: לעסוק במוסיקה. עוד כילד חולמני מנהריה, ידע מה צופן גורלו ומה הוא צריך לעשות בדרך להגשים את חלומו להפוך לשם דבר בעולם  המוסיקה.

 

כילד נהג להתעסק כתחביב בתכנות סאונד, מקסוס ונסיונות מוסיקליים ובנעוריו כבר הקים אולפן ביתי, בו הקליט מעל 500 שירים שסימנו אותו כהבטחה הגדולה של ההיפ הופ הישראלי. בגיל 21, לאחר הצבא, החליט להשקיע את כולו במוסיקה- עבר למרכז ( רמת גן) והשתלב בסצינת המוסיקה המקומית, כשהוא משתמש בטכניקות ייחודיות שהטביעו חותם בתעשייה והקנו לו מקום כבוד כאמן ומפיק בר סמכא במחוזותינו.

 

על אף גילו הצעיר, הספיק סגל,כמפיק מוסיקלי, לעבוד  עם שמות כסאבלימינל , הצל , איזי , רון סקיי נשר , דנידין , סטטיק , בוקה ועוד. כמו כן הוא הוציא  והפיק מוסיקלית אלבום ראשון מצליח ( " נלחם בשביל עצמי" , 2012) שיצא תחת הלייבל של חברת "תאקט" ( חברתו של סאבלימינל) , הקים ב2013 יחד עם רון "סקיי" נשר את הלייבל Allcni והצטרף ללייבל הנחשב lndl של אלון דה לוקו.

כמו כן, הקים בין השאר את "להקת האידיוטים" עם איזי, להקת Deomlition והשקיע ( עדיין) מרצו בלקדם אמנים צעירים בראשית דרכם ולטפחם בדרכו שלו.

כפזמונאי, יוצר, מלחין, מפיק ומעבד, אחראי סגל לשורה של להיטים שנחרכים נון סטופ במועדונים השונים, ביניהם: "פותחת תיק" , "לא מסמרים" , "לוקו וואין" , " פלאקה וואי" , " טאפש" , " הפיל המשוגע" ועוד.

את " תתעודד" , הסינגל החדש מאלבומו השני,  כתבו והלחינו עומרי סגל ורועי מכלוף ועיבד מוסיקלית סגל.

 

 

עומרי, מתי החל הרומן שלך עם מוסיקה בכלל והיפ הופ בפרט?

 

" את הרומן שלי עם המוסיקה התחלתי כבר בכיתה ח' כאשר אחי הגדול היה שוהה במרתף הבית עם גיטרה ותופים ולהקה שלמה ותמיד הייתי בא ומתעניין ויושב שעות רק כדי לשמוע מה שהם עושים אני זוכר שלקחתי את מקלות התופים ופשוט התחלתי לשחק איתם החברים של אחי מאד התרשמו מיכולת התיפוף שלי על אף גילי הצעיר ואחי תמיד דחף אותי לעשות מוזיקה וטען שיש לי חוש קצב טוב.

 

באותה שנה נסעתי יחד עם אבי ואימי לכלי זמר עם כספי הבר מצווה שלי וביקשתי לקנות אולפן ביתי ושם הכל התחיל. "

 

מה משך אותך בזה ( בהיפ הופ) ?

 

" לא נולדתי עם קול של זמיר , ההפך הוא נכון כבר מגיל קטן היה לי קול באס יותר מלאבא שלי המקצבים של ההיפהופ גרמו לי להזיז את הראש ולהתמכר לאווירה

גיליתי שהיפהופ זה הרבה מאד מעבר למוסיקה – מדובר בתחרות שלמה של דיבור , לבוש התנהגות ריקודים דיג'ייז ועוד. "

 

הקלטת בשנות נעוריך מעל 500 שירים, זה הספק מטורף בלשון המועט. השאלה המתבקשת היא איך הספקת? ואיך הצלחת לשלב בזה לימודים וחיי חברה?

 

" כפי שציינתי בשאלה הקודמת היפהופ זה תרבות והרבה מאד אנשים שהיו בסביבה שלי ספגו את התרבות ולאט לאט הפכו להיות חלק ממנה – אני מצאתי את עצמי בגיל 16 כבר מקים להקה עם החברים הכי טובים שלי כותב , מלחין ומפיק את החומרים שלי בעצמי צורבים אותם על דיסקים ומחלקים אותם בשכונה ובבית הספר. "

 

עומרי סגל 4

 

בשירים שלך יש אלמנט של גימיק, כל שיר בגימיק שונה שתופס חזק במועדונים, כיצד נולדים הרעיונות והאם פיצחת לדעתך את הנוסחא ללעשות להיט?

 

" את הנוסחא ללהיט אי אפשר לפצח , אבל אני חושב שהצלחתי לפתח את הנוסחא של מה שמצליח לגרום לי לרקוד ומסתבר שאנשים נוספים רוקדים , בלילה טוב של מוזה אני יוצא בין 2 ל 3 שירים ומעטים מהם מתקדמים משלב הסקיצה לשלב סופי והפצה . אני חושב שמה שגורם לזה להצליח זה קודם כל העובדה שהיצירה שלי נעשת מכל הלב באהבה טהורה למוזיקה ורק לאחר מכן אני חושב מה מהחומרים ראוי לצאת החוצה. "

 

 

מלבד מוסיקה, יש לך עוד עיסוקים?

 

" המוסיקה היא העיסוק העיקרי שלי , מלבד ההפקות העצמאיות שלי אני מפיק מוסיקה לאחרים יש לי אולפן הקלטות בתל אביב ושם אנו יוצרים גם עבור אמנים אחרים" .

 

 

יש חלום מקצועי שעוד לא הגשמת ? מה החלום הכי גדול שלך?

 

" החלום הכי גדול שלי הוא להפיק שיר לאמינם. "

עומרי סגל 2

כיצד נולד ה-69 בניק ניים שלך?

 

"השם נולד מהמהפכים המוזיקלים שעברתי בחיים שלי מה שהתחיל כמתופף בלהקת רוק עבר למקרופון והיפהופ והמספרים 6 ו 9 הם בדיוק אותו מספר וכמה שלא תשנה את הסדר שלהם זה תמיד ישאר 69 "

 

יש מחשבה כזו שההיפ הופ הוא במגמת ירידה מבחינת מיינסטרים ורדיו, אולם במועדונים הוא הסגנון השולט, לצד המזרחית, איך אתה מסביר את זה?

 

" לאחרונה דווקא המחסום ברדיו נפרץ ויותר אנשים נחשפים לסגנונות ההיפהופ ושירים כמו של קפה שחור חזק , טונה ואליעד נחום הופכים להמנוני רדיו. "

 

ספר קצת על השיר החדש וכיצד נולד שיתוף הפעולה עם רועי מכלוף?

 

" אני ורועי שכני אולפן דלת מול דלת אולפן מול אולפן וכאשר הכרנו החיבור המוזיקלי החל וזה השיר הראשון שלנו יחד מתוך חמישה שירים שהוקלטו. "

 

מה המסר שאתה מנסה להעביר בשירים שלך?

 

" זה מאד תלוי בשירים המועדונים אני מחפש מסר אחד פשוט שאנשים יהנו ירקדו יבלו וישמחו ובשירים מסוג  "תתעודד"  אני מחפש שיקשיבו למלל ויזדהו עם מה שאני הרגשתי בעת כתיבת השיר. "

על מה מדבר "מתעודד" ?

 

" השיר החדש מדבר עליי ועל רועי בגוף שלישי ומספר על מצב שבו לא משנה כמה קשה תמיד צריך בסופו של דבר להרים את הראש להתמודד. "

 

להשאיר תגובה

