סיפורה של ג'ינה ג'וי- כוכבת שנות ה-50 , כתב ותחקר : דודי פטימר

רשומה רגילה

22

סיפורה של ג'ינה ג'וי – כותב : דודי פטימר

 

 

<p
11
dir="LTR">ג'ינה ג'וי נולדה ב-1930  כג'ינה ברשדסקי באי "ג'אווה" אשר באינדונזיה.

ג'ינה גדלה בבית מאוד מוסיקלי עוד מילדות וחונכה על ברכיה של המוסיקה הקלאסית . לאביה (רוסי במקור) שהיה כנר, היתה תזמורת סלונית שמנתה שישה נגנים , והיה לו חוזה הופעות עם המלון היוקרתי ביותר בדרום מזרח אסיה, בו הופיע עד תחילת מלחמת העולם השנייה. אמה הייתה זמרת אופרה. אחיה של ג'ינה, בובי ברשדסקי ז"ל ,שנפטר לא מזמן, היה פסנתרן ג'אז מחונן.

 

עם מלחמת העולם השנייה, ג'ינה גדלה וחונכה בשנחאי אשר בסין, ולמדה בבית ספר צרפתי. בגיל 7 כערך כבר הייתה שרה שם בתחנת רדיו (באנגלית) באופן שבועי.   ב1949 , כשהיא בת 19, עלתה לארץ ישראל דרך בית"ר.

 

בנעוריה העריצה ג'ינה את דוריס דיי והושפעה ממנה רבות, ומאוחר יותר העריצה את פרנק סינטרה. את שירותה הצבאי העבירה בחיל האוויר . ג'ינה מעידה כי אף פעם לא רצתה  להיות זמרת מקצועית. הכל קרה במקרה :

 

יום אחד , הגיעה למחנה הצבאי עקרון תזמורת חיל האוויר של אריק טייח.  חבריה של ג'ינה למחנה, שהייתה באותה עת בעקרון במילואים , עודדו אותה  לעלות ולשיר עם הלהקה.  אריק טייח "נדלק עליה" – כי עלתה לשיר בספונטיות ללא כל חזרה, וסיפח אותה בדרך לא דרך לתזמורת חיל האוויר , ולמעשה הפכתה לזמרת הראשונה של חיל האוויר מאז קום המדינה .

ג'ינה מספרת כי הייתה ביחסים טובים עם עזר וויצמן ז"ל שהיה מפקד רמת דוד..

 

 

ומשם העניינים התגלגלו, שמה עשה לו כנפיים, ולאט לאט התחילו להזמין אותה  לשיר בארועים. כאשר ג'ינה עברה  לתל אביב, שבזמנו היתה עיר קטנה, הדרך להקלטת תקליטים היתה קצרה מן הצפוי וכשרונה סלל לה דרך היישר אל מדרגות ההצלחה.

 

לאורך אמצע שנות ה-50 ג'ינה הפכה ל"טאלנט" של חברת התקליטים "מקולית" שהקליטה לה מספר  אריכי נגן, השתתפה בתכניות רדיו רבות ב"קול ישראל" כדוגמת "תיבת נוח", ותכניות נוספות בניצוחו של זיקו גרציאני . ג'ינה הופיעה בנשפים, אירועים והרבה בפני חיילים , והפכה למעין "דוריס דיי הישראלית" . ג'ינה שרה במגוון שפות : עברית, אנגלית, איטלקית וכו' .

 

ב1957 קיבלה טלפון מאנשי טלוויזיה אוסטרלית ששמעו אותה שרה , הוזמנה  להופיע במשך שלושה שבועות בסיבוב הופעות אוסטרלי, הוזמנה להופיע בטלוויזיה שם  מספר רב של  פעמים והופיעה במלון "אוריינטל הוטל" באוסטרליה עם שירים במגוון שפות כולל עברית.

 

לקראת סוף שנות ה-50 , בשלב מסוים, היו לג'ינה כבר שני ילדים, וכבר לא "התאים לה" להמשיך בקריירה המוסיקלית האינטנסיבית (היא מעולם לא רצתה כל כך להיות זמרת כמקצוע) , והויתור והפרישה מעולם המוסיקה לא הכביד עליה כל כך.

 

עם תום  הקריירה הקצרה (מבחירה) , בביקור אקראי אצל חבר  בג'רוזלם פוסט, וכמו מקרים רבים בחייה, דבר הוביל לדבר, וג'ינה מצאה  את עצמה עובדת כעיתונאית. העובדה שלא היה לי כל ניסיון בכתיבה או כל ניסיון עיתונאי הרשימו מאוד את מעסיקיה שהעסיקו אותה במקום.

 

כמה שנים לאחר מכן ,ג'ינה עבדה בעיקר אצל עורכי דין ועסקה בתרגום.

 

 

מבחינת חייה הפרטיים, ג'ינה הייתה נשואה לאלברטו גרשפלד ז"ל , שנפטר בשנת 2002.

 

יש לה 2 ילדים: סבי שגרה בכפר יונה, אצלה ג'ינה מתגוררת בימים אלו, ודני שגר במקסיקו. יש להחמישה נכדים: ינית וגבי (הילדים של דני) שגרים במקסיקו, שי שלי ורועי (הילדים של סבי, שי ושלי גרים בארץ, ורועי עובד בסן חוזה בארה"ב).  יש לה שלושה  נינים ועוד אחד בדרך. על אף שנהגה להיות זמרת בעבר , ג'ינה לא שרה יותר, אולם היא שומעת הרבה מאוד מוזיקה, נהנית לשמוע קלאסית "ונעימה",  לא מחבבת מוזיקה עכשווית, ומאוד אוהבת את להקת "קווין" (אפילו יותר מהביטלס).

תודה על תמונת התקליט של ג'ינה (הסגול) נתונה לשי ליברוסקי אשר שלח לי אותה מאוסף תקליטיו בנדיבות לב.

 

<p dir="LTR" 33align="right"> 

 

כתב,ערך, תחקר וראיין : דודי פטימר, חוקר מוסיקלי.

כתיבת תגובה